K poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklamy se využívají soubory cookie. Informace o použití webu mohou být sdíleny s dalšími partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Archiv článků (rubrika Ekonomika)

Bylo nalezeno 528 záznamů.

1. Rozpočtové hospodaření podle velikostních skupin obcí (2. část)

Tento text je pokračováním článku z minulého čísla, který se v rámci rozboru rozpočtového hospodaření obcí v roce 2016 a jeho zvláštností věnoval příjmové stránce. Nyní se kromě výdajů podíváme na vývoj salda rozpočtu, dluhu a na relaci příjmů k uspořeným prostředkům. 25. 10. 2017, Ekonomika

2. Financování obcí v ČR – současný stav a další vývoj RUD a dotací

Územní samosprávné celky podle Ústavy České republiky mají právo na samosprávu, jsou veřejnoprávními korporacemi, které mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. 18. 10. 2017, Ekonomika

3. Od listopadu se zvýší platy ve veřejné sféře

Vláda svým nařízením schválila navýšení platových tarifů zaměstnanců ve veřejných službách a správě. Zaměstnanci ve veřejné správě, členové bezpečnostních sborů, tedy policisté, hasiči, celníci, příslušníci vězeňské služby, ale i vojáci dostanou od 1. listopadu přidáno o 10 procent. 27. 9. 2017, Ekonomika

4. Rozpočtové hospodaření podle velikostních skupin obcí (1. část)

Rok 2016 byl z hlediska hodnocení hospodaření obcí zajímavý. Celkové příjmy obcí (bez Prahy) se meziročně snížily. To se stávalo také dříve, i když to nebyl častý jev. V minulosti však jejich příjmy poklesly buď v důsledku administrativních (rok 2012) nebo úsporných (rok 2011) opatření vlády. 28. 8. 2017, Ekonomika

5. Hospodaření krajů v roce 2016

Podle podkladů ze státního závěrečného účtu za rok 2016 bylo hospodaření krajských samospráv úspěšné. Celkové příjmy krajů činily 168,3 mld. Kč a jejich výdaje dosáhly 155,6 mld. Kč. Hospodaření krajů tedy skončilo s přebytkem ve výši 12,7 mld. Kč. 14. 8. 2017, Ekonomika

6. Hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí v roce 2016

Na základě vyhodnocení státního závěrečného účtu za rok 2016 lze konstatovat, že hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí (DSO) bylo úspěšné. Došlo k snížení celkových příjmů oproti roku 2015 o 5,7 mld. Kč, a to především vlivem radikálního poklesu přijatých transferů (o 23,1 mld. Kč). Ani nárůst daňových příjmů o více než 15 mld. Kč nepomohl obcím k dosažení stejných příjmů jako v minulém roce. 9. 8. 2017, Ekonomika

7. Hospodaření územních rozpočtů je dobré – investice však závisí na dotacích

Územní rozpočty hospodařily v uplynulém roce s výraznou převahou příjmů nad výdaji, což znamenalo dosud nejvyšší dosažené kladné saldo hospodaření (53 mld. Kč). Velmi příznivých výsledků bylo dosaženo rovněž z hlediska vývoje zadluženosti, kde byl vykázán výrazný meziroční pokles. Současně významně vzrostl stav finančních prostředků na bankovních účtech obcí a krajů. 12. 7. 2017, Ekonomika

8. Dotace obcím – dostávají je schopní nebo potřební?

Jsou dotace, které obce mohou získat užitečné, nebo přináší riziko či dokonce škodu? Odpověď se bude lišit podle zkušeností obce s dotačním procesem. Následující text neusiluje o odpověď na danou otázku, přestože většině obcí dotace pomohla, některým opravdu přinesla škodu. Soudě podle statistických údajů, většina obcí o dotace usiluje a bude usilovat i nadále. 21. 6. 2017, Ekonomika

9. Auditorská činnost – další auditní zakázky

Po přiblížení auditorských činností v podobě auditu účetní závěrky a prověrky účetní závěrkypřezkoumání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí uzavřeme miniseriál o auditorských činnostech krátkým představením dalších vybraných auditorských zakázek. 6. 6. 2017, Ekonomika

10. Jak proniknout do tajů schvalované účetní závěrky

Od roku 2014 mají zastupitelstva obcí další povinnost, schválit účetní závěrku obce. V České republice je téměř pět tisíc obcí do 5000 obyvatel a tato povinnost se týká minimálně 25 000 jejich zastupitelů. Tento článek je určen právě pro ty z nich, kteří nemají dostatečné znalosti účetnictví a pokouší se najít základní obsah schvalované účetní závěrky. 31. 5. 2017, Ekonomika

11. Obce loni hospodařily s přebytkem 27 miliard korun

Hospodaření obcí bez započtení Prahy skončilo v roce 2016 v rekordním přebytku 27 miliard korun. Příjmy obcí klesly v minulém roce o 4 miliardy, zatímco jejich výdaje se snížily o 22 miliard korun. Obce také v minulém roce snížily počtvrté v řadě svůj celkový dluh, konkrétně o 5,3 miliardy korun. Celkem 510 obcí dosáhlo v souhrnném ekonomickém ukazateli iRating společnosti CRIF nejvyššího ratingového stupně A. Naopak 445 obcí obdrželo nejhorší ratingové hodnocení C−, což je o 51 obcí méně než minulý rok. Vyplývá to z analýzy společnosti CRIF – Czech Credit Bureau provedené z dat portálu www.informaceoobcich.cz obsahujícího údaje o hospodaření obcí. 24. 5. 2017, Ekonomika

12. Finanční hospodaření obcí v roce 2016

Obce jsou dle Ústavy ČR základními územními samosprávnými celky, vlastní majetek a hospodaří podle svého rozpočtu. To, že rozpočtové hospodaření náleží do samostatné působnosti obce, v praxi znamená, že obce rozhodují o svých rozpočtových prioritách. V současné době v ČR existuje 6254 obcí. Jak si stojí ve svém finančním hospodaření? 23. 5. 2017, Ekonomika

13. Metodické příklady k elektronické evidenci tržeb

Ministerstvo financí ve spolupráci s Finanční správou vydalo v březnu sérii příkladů, kdy se má a kdy se nemusí vést elektronická evidence tržeb (EET). Odpovídá se zde na otázky měst a obcí i dalších subjektů, které s EET souvisí. 24. 4. 2017, Ekonomika

14. Kalkulačka rozpočtové odpovědnosti

Ministerstvo financí zpracovalo pro obce kalkulačku rozpočtové odpovědnosti. Každý si nyní může spočítat, v jaké minimální výši bude jeho obec, město či kraj splácet své dluhy. 24. 4. 2017, Ekonomika

15. Přezkoumání hospodaření územního celku

V minulém textu jsme si krátce představili základní činnost auditora, tedy audit účetní závěrky, a také prověrku účetní závěrky. Ve stručném přiblížení auditorských činností budeme nyní pokračovat představením typu zakázky, která bude zajímat především představitele územně samosprávných celků případně dobrovolných svazků obcí nebo Regionálních rad regionů soudržnosti, jelikož se jedná o přezkoumání jejich hospodaření. 4. 4. 2017, Ekonomika

16. Ministerstvo financí vytvořilo pro obce kalkulačku rozpočtové odpovědnosti

Každý si nyní může spočítat, v jaké minimální výši bude jeho obec, město či kraj splácet své dluhy. Ministerstvo financí plní svůj příslib zástupcům územních samospráv a na svých internetových stránkách zveřejnilo kalkulačku, prostřednictvím níž lze snadno ověřit, zda obce plní tzv. dluhové pravidlo podle nového zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti. 31. 3. 2017, Ekonomika

17. Dlouhodobě vyvážený obchodní vztah s financující bankou

Jak jistě víte, v loňském roce byl schválen a publikován zcela nový zákon o zadávání veřejných zakázek, který od 1. října 2016 výrazným způsobem ovlivňuje způsob zadávání zakázek na financování formou úvěru. Od tohoto data zadavatelé nemají povinnost zadávat financování úvěrem formou veřejné zakázky dle zákona. V této souvislosti se zaměříme na výhody a nevýhody, které může nová právní norma v oblasti úvěrového financování přinést. Současně se chceme věnovat dalším specifickým podmínkám, které municipality při financování nejčastěji požadují. O této problematice jsme hovořili s Josefem Molíkem, senior specialistou na veřejný sektor v Komerční bance.  16. 3. 2017, Ekonomika

18. Rozpočtované a skutečné výsledky hospodaření obcí

V současné době již většina obcí schválila své rozpočty na letošní rok a skončilo tak období přípravy rozpočtu. To je vždy spojeno s řadou nejasností, týkajících se odhadu budoucích disponibilních zdrojů v rozpočtu. Řada příjmů není přesně známa, přestože jejich podstatnou část v rozpočtu obcí tvoří daňové příjmy a jejich výši odhadují odborníci Ministerstva financí. Ale ani oni se vždy nevyhnou nepřesnostem. A to nehovoříme o dotacích, které na počátku roku také nejsou vždy jednoznačně potvrzené. 15. 3. 2017, Ekonomika

19. Pravidla rozpočtové odpovědnosti v podmínkách obcí a krajů

V polovině ledna Poslanecká sněmovna přehlasovala veto Senátu a schválila balíček zákonů upravujících pravidla rozpočtové odpovědnosti. Zákony vstoupí v účinnost 15. dnem po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů. 7. 3. 2017, Ekonomika

20. 17 let života s rozpočtovým určením daní

Psal se rok 1998 a na Ministerstvu financí ČR pracovala skvělá a nezapomenutelná Dana Uharčeková pod ředitelem Prokopem na tzv. odboru 12 (financování územních rozpočtů), přičemž nejdůležitější byl a je odbor 11 (státní rozpočet), který řídil Eduard Janota, legendární náměstek a dobrý chlap. 23. 1. 2017, Ekonomika

21. Auditorská činnost aneb co je audit

Auditem je v dnešní době moderní označovat téměř jakoukoli kontrolu, a tak se pojmem audit značně plýtvá. V praxi se lze setkat s tím, že široká veřejnost, ale mnohdy i samotný objednatel auditorských služeb netuší, co audit znamená a co by mělo být jeho výstupem. Cílem tohoto článku je nabídnout přehled vybraných auditorských činností a přiblížit jejich význam, základní procesy a výstupy. 16. 1. 2017, Ekonomika

22. Sdílené daně obcí – pohled do historie

Po obnovení samosprávy byly obce v tehdejším Československu (1990–1992) financovány zejména účelovými dotacemi ze státního rozpočtu, tedy obdobně jako do roku 1989. V těchto letech se připravoval nový systém financování obcí odpovídající změně jejich postavení. Proces probíhal v podmínkách transformace, což přineslo značné turbulence nejen v ekonomice. 12. 1. 2017, Ekonomika

23. Daňové odpisy svěřeného hmotného majetku u příspěvkových organizací a dobrovolných svazků obcí

Daňové odpisy je oprávněn v základu daně uplatňovat převážně vlastník majetku. Toto pravidlo daňové zákony ctily a ctí odedávna a je zakotveno v zákoně o dani z příjmů v § 28 odst. 1 písm. a). Důvodem tohoto postoje je skutečnost, že vlastník resp. daňový poplatník vypořádává příjmy a výdaje, které jsou s prodejem odpisovaného majetku spojeny. 5. 1. 2017, Ekonomika

24. Aktuální otázky financování obcí

Obce od roku 2012 vykazují pravidelně přebytek svého hospodaření. V roce 2015 uzavřely svůj rozpočtový rok s přebytkem 21,8 mld. Kč, pro rok 2016 se jeho výše odhaduje ve výši 21,3 mld. Kč a pro rok 2017 se očekává přebytek hospodaření ve výši 18,3 mld. Kč. Skutečná výše přebytku pak bude záviset zejména na rozsahu realizovaných investičních akcí. 3. 1. 2017, Ekonomika

25. Nové trendy obcí – účetní závěrka a její význam

V současné době připravuji praktický komentář k účetním předpisům pro vybrané účetní jednotky, tedy i pro územní samosprávné celky a jimi zřizované příspěvkové organizace. Sypu na hromadu paragrafy týkající se účetnictví, rozpočtová pravidla, na ně navazující předpisy a rovnám si, co všechno musí znát, anebo se v tom alespoň orientovat, stávající zaměstnanec úřadu i volený zastupitel. 19. 12. 2016, Ekonomika

26. Inventarizace – klíčový nástroj účetnictví z pohledu auditora

Blíží se konec kalendářního roku a s ním pro většinu účetních jednotek[1] také jedna každoroční povinnost – provedení inventarizace. Podle zákona o účetnictví (č. 563/1991 Sb. – dále jen „zákon“) jsou účetní jednotky povinny vést účetnictví správné, úplné, průkazné, srozumitelné, přehledné a způsobem zaručujícím trvalost účetních záznamů (§ 8 odst. 1). Podmínkou průkaznosti účetnictví je právě provedení inventarizace (§ 8 odst. 4). 24. 11. 2016, Ekonomika

27. Vybrané ukazatele hospodaření krajů

Krajská samospráva existuje již 15 let. V letošním volebním roce ukážeme na některé rozpočtové ukazatele krajského hospodaření. Po poměrně pomalém startu a vyjasňování podmínek existence krajské samosprávy se hospodaření krajů jako celku v posledních třech letech stabilizovalo. 15. 11. 2016, Ekonomika

28. Volné finanční prostředky je možné efektivně zhodnocovat

Finanční prostředky na bankovních účtech územních samospráv rostou a koncem minulého roku dosáhly výše 115,0 mld. Kč, přičemž na úrovni obecních rozpočtů došlo za poslední rok k zvýšení o 8,1 mld. Kč. Jedná se o dlouhodobý trend, který je na jedné straně odrazem rostoucích příjmů obcí a na druhé straně výrazem jejich obezřetné výdajové politiky. 9. 11. 2016, Ekonomika

29. Rozpočtové určení daní – šance na sněmovní reparát

V reakci na změny v rozpočtovém určení daní, které přijaly vládní strany na přelomu loňského roku navzdory protestům obcí, byly do sněmovny během jara opětovaně předloženy návrhy novel, které chtějí do rozdělování daňových výnosů vrátit řád a spravedlivější přístup. Své ústavní právo předložit návrh zákona využily hned dva kraje, Pardubický a po něm i Liberecký. Asi nejkomplexnější návrh, vstřícný k zájmům obcí, pak předložili poslanci ODS. O tom, zda dostane některý z návrhů šanci však rozhodnou zejména poslanci vládní koalice (ANO, ČSSD a KDU-ČSL). 7. 11. 2016, Ekonomika

30. Motivace v daňových příjmech obcí v příštím roce zmizí – nebo snad ne?

V nejbližších týdnech se na všech obcích zintenzivní přípravy rozpočtů na rok 2017. Poprvé od roku 1993 se mezi příjmy neobjeví motivační složka daně z příjmů fyzických osob. I když – třeba dojde ještě k nějakým změnám, neboť Poslanecká sněmovna by se měla vypořádat se třemi návrhy novel dosud neúčinné novely. 3. 11. 2016, Ekonomika

31. Dlouhodobě vyvážený obchodní vztah s financující bankou

Jak jistě víte, v letošním roce byl schválen a publikován zcela nový zákon o zadávání veřejných zakázek, který s účinností od 1. října 2016 výrazně ovlivňuje způsob zadávání zakázky na financování formou úvěru. Od tohoto data zadavatelé nemají povinnost zadávat financování úvěrem formou veřejné zakázky dle zákona. V této souvislosti se zaměříme na výhody a nevýhody, které může nová právní norma v oblasti úvěrového financování přinést. Současně se chceme věnovat dalším specifickým podmínkám, které municipality při financování nejčastěji požadují. O této problematice jsme hovořili s Josefem Molíkem, senior specialistou na veřejný sektorKomerční bance.  1. 11. 2016, Ekonomika

32. Nejlepší výsledek hospodaření od roku 1993

Koncem července 2016 dosáhly celkové příjmy státního rozpočtu 762,4 mld. Kč, celkové výdaje 686,8 mld. Kč a přebytek hospodaření 75,6 mld. Kč (v červenci 2015 vykazoval státní rozpočet přebytek 25,7 mld. Kč). 24. 10. 2016, Ekonomika

33. Dlouhodobě vyvážený obchodní vztah s financující bankou

Rádi bychom se v tomto článku zaměřili na oblast výběrového řízení k financování projektů – resp. poptávky po úvěru, konkrétně na některé požadované specifické obchodní podmínky, které municipality jako zadavatelé veřejných zakázek nejčastěji požadují v rámci zadávacích podmínek (u zakázek malého rozsahu i u zakázek vypsaných dle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách v platném znění). O této problematice jsme hovořili s Josefem Molíkem a Stanislavem Volným, specialisty Veřejného sektoruKomerční bance.  11. 10. 2016, Ekonomika

34. Hospodaření obcí v roce 2015 podle velikostních skupin obcí

Stejně jako v roce 2014, i v loňském roce hospodařily obce dobře. Meziročně se zvýšily jejich příjmy a výdaje, vyšší byl i přebytek jejich rozpočtů. V sestupné tendenci pokračoval i vývoj celkového dluhu obcí. Níže uváděný pohled na hospodaření obcí nepočítá s Prahou (je zároveň obcí i krajem) a obce posuzuje podle pěti velikostních skupin. 6. 9. 2016, Ekonomika

35. Nedostatky při výkonu řídící kontroly z pohledu auditorské praxe

Řídící kontrola, jako jeden z aspektů finanční kontroly, je činností dotýkající se mnoha organizací a jejich zaměstnanců. Samozřejmostí by tak mělo být její provádění u organizačních složek státu, státních příspěvkových organizací, státních fondů, územně samosprávných celků, příspěvkových organizací zřízených územně samosprávnými celky a u dalších právnických osob hospodařících s veřejnými prostředky. 22. 8. 2016, Ekonomika

36. Hospodaření krajských samospráv v roce 2015

Výsledky všech územních rozpočtů v loňském roce byly z hlediska dosaženého salda hospodaření příznivější, než předpokládal rozpočet. U obcí, jak již bylo popsáno samostatně, to bylo výrazně dobré hospodaření. Pro rozpočty krajů byl predikován schodek (1,5 mld. Kč) a kraje ukončily své hospodaření s mírnými schodky. 15. 8. 2016, Ekonomika

37. Hospodaření obcí v roce 2015

Jak již bylo uvedeno, v roce 2015 bylo hospodaření územních rozpočtů samosprávy velmi úspěšné, zejména díky hospodaření obcí, jejichž hospodaření skončilo s přebytkem 21,8 mld. Kč, přičemž z více než jedné poloviny se na něm podílel přebytek vykázaný hl. m. Prahou (12,4 mld. Kč). 8. 8. 2016, Ekonomika

38. Hospodaření územních samospráv dle státního závěrečného účtu v roce 2015

Hospodaření územních rozpočtů v roce 2015 ovlivňoval především vývoj celostátního inkasa sdílených daňových příjmů a působila také skutečnost končícího období pro čerpání prostředků z fondů EU v rámci programového období 2007–2013. 27. 7. 2016, Ekonomika

39. Na tělovýchovu a zájmovou činnost vydávají obce zhruba 5 % svých celkových příjmů

Na tělovýchovu a zájmovou činnost vydávaly obce (bez Prahy) v období let 2011 až 2014 zhruba 5 % svých celkových příjmů. Tyto výdaje se v daném období zvýšily o 13 %, zatímco celkové příjmy o jeden procentní bod rychleji. 22. 6. 2016, Ekonomika

40. Klíčové okamžiky daně z přidané hodnoty při dodání nemovitosti

Převod nemovitosti je operací, která se neobejde bez dobré přípravy. Momenty, ve kterých probíhá schvalování záměru prodeje, předsmluvní vyjednávání o ceně, schvalování prodeje a příprava kupní smlouvy, načasování správného okamžiku prodeje, časové testy pro osvobození, než konečně dojde k uzavření kupní smlouvy a k realizaci prodeje. 8. 6. 2016, Ekonomika

41. Ještě k novele RUD

V článku Rozpočty obcí a krajů v roce 2016 jsme prezentovali schéma rozdělení výnosů některých daní do rozpočtů krajů a obcí pro rok 2016, jak to vyplývá ze zákona č. 391/2015 Sb., kterým byl novelizován zákon č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní. 31. 5. 2016, Ekonomika

42. Obce v roce 2015 ušetřily 10 miliard korun

Praha – V roce 2015 se pátým rokem v řadě snížil celkový dluh obcí bez Prahy. Téměř tři čtvrtiny obcí hospodařily s přebytkem a počet obcí, které měly nějakou formu dluhu, se výrazně nezměnil. 25. 5. 2016, Ekonomika

43. Rozdělují se veřejné peníze spravedlivě mezi stát a obce?

Název je poněkud zavádějící, protože aplikovat aspekt spravedlnosti na rozdělení veřejných peněz mezi stát a obce je nejen obtížné, ale takřka nemožné. Co však lze sledovat, je vývoj podílu obcí na veřejných rozpočtech. Podívejme se, jak to vypadalo v období let 2006 až 2014. 18. 5. 2016, Ekonomika

44. Dlouhodobě vyvážený obchodní vztah s financující bankou

Rádi bychom se v tomto článku zaměřili na oblast výběrového řízení k financování projektů – resp. poptávky po úvěru, konkrétně na některé požadované specifické obchodní podmínky, které municipality jako zadavatelé veřejných zakázek nejčastěji požadují v rámci zadávacích podmínek (u zakázek malého rozsahu i u zakázek vypsaných dle zákona č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách v platném znění). O této problematice jsme hovořili s Josefem Molíkem a Stanislavem Volným, specialisty Veřejného sektoruKomerční bance.  6. 4. 2016, Ekonomika

45. Má rating obcí význam?

Rating je jednou z možností, jak hodnotit hospodaření obcí. Přidělení jednoho z ratingových stupňů poukazuje na to, do jaké míry využila obec své finance efektivně a jak je na tom z hlediska stability svého fungování. 5. 4. 2016, Ekonomika

46. Dodání pozemků v roce 2016

Od 1. ledna tohoto roku jsou novým způsobem nastavena pravidla zdaňování daní z přidané hodnoty (DPH) při dodání nemovitých věcí. Některá z pravidel by si zasloužila přesnější vymezení jak z věcného tak z časového hlediska. Nová pravidla pro zdaňování jsou ovlivněna podmínkami vzniklými v předešlých letech, přičemž směrem do minulosti není vymezena žádná časová hranice, do které by se předepsané podmínky měly testovat. 16. 3. 2016, Ekonomika

47. Rozpočty obcí a krajů v roce 2016

Dne 9. 12. 2015 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu návrh zákona o státním rozpočtu na rok 2016, který byl publikován ve Sbírce zákonů jako zákon č. 400/2015 Sb. Zároveň byla schválena novela zákona č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení daní, která posiluje daňové příjmy krajů (a od roku 2017 i obcí). 14. 3. 2016, Ekonomika

48. Některé obce v ČR získávají ročně z daní z nemovitostí i desítky tisíc korun na obyvatele

Praha – Velké průmyslové či rekreační areály na území obcí mohou podstatně zvýšit jejich příjmy. Výnosy daně z nemovitých věcí se na celkovém příjmu českých obcí dlouhodobě podílejí v průměru 4–5 %. Existují však obce, u kterých výnos daně z nemovitých věcí dosahuje více než poloviny daňových příjmů a v přepočtu na obyvatele disponují až třicetinásobkem průměru. 8 z 10 obcí s nejvyššími příjmy z daně z nemovitosti má přitom na svém katastrálním území velkou elektrárnu či uhelný důl. Vyplývá to z analýzy provedené společností CRIF – Czech Credit Bureau. 28. 1. 2016, Ekonomika

49. Výdaje obcí na veřejnou správu

Výdaje obcí (bez Prahy) na veřejnou správu, kam patří výdaje na činnost zastupitelstva obcí, na volby, na činnost místní správy, na humanitární pomoc a mezinárodní operace a na finanční operace, se na jejich celkových výdajích podílejí více než jednou pětinou. 27. 1. 2016, Ekonomika

50. Dotace z rozpočtu obce aneb „co si to vymyslela?“

Věta v uvozovkách zazněla na schůzi dobrovolných hasičů obce. Na schůzi, která byla svolána vlastně jen kvůli jednomu bodu – vyplnění žádosti o dotaci. A takové schůze proběhly v listopadu dvě, zatímco obvykle se hasiči schází tak třikrát do roka. Ta „ona“ jsem já, protože jsem připravila formulář žádosti o dotaci dle dotační novely zákona č. 250/2000 Sb. 21. 1. 2016, Ekonomika
Bylo nalezeno 528 záznamů.
TOPlist
TOPlist